19 września 2013

Płatki owsiane z jabłkiem i cynamonem.


Lubię zdrowe śniadania. Takie są przecież najlepsze. Dodają energii, a człowiek czuje się lekko. Warto sięgać przede wszystkim po płatki owsiane ze względu na ich wartości odżywcze. Są idealne na śniadanie.

Właściwości płatków owsianych:

- dostarczają naszemu organizmowi wartościowego białka
- zawierają dużo błonnika
- obniżają poziom złego cholesterolu
dostarczają porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy
- dzięki zawartości witaminy B1 przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu
- źródło żelaza, magnezu
- oczyszczają organizm z toksyn
- wyrównują poziom glukozy we krwi
- dobre źródło węglowodanów, dlatego są polecane dla sportowców

Składniki:
  • kilka łyżek płatków owsianych
  • jabłko
  • cynamon
  • jogurt naturalny lub śmietanka kremówka (opcjonalnie)
Przygotowanie:
  1. Ok. 4 łyżki płatków owsianych zalać wrzącą wodą i zostawić na kilka minut, by płatki zmiękły. Później odcedzić z nadmiaru wody.
  2. Jabłko zetrzeć na tarce.
  3. Umieścić składniki warstwowo w szklance. Wierzch posypać cynamonem. Można również zalać jogurtem.
Smacznego!:)


1 komentarze:

  1. kocham owsiane ;D szczególnie w tak klasycznym połączeniu jak to ;)

    OdpowiedzUsuń

 
Porcja przepisów i inspiracji. Przepisy wegetariańskie i wegańskie.

Translate