19 kwietnia 2014

Co jeść, by poprawić pracę naszego mózgu i pamięć?


Podstawą do prawidłowego funkcjonowania naszego mózgu jest odpowiednio zbilansowana dieta. Bez niej dużo trudniej przychodzi nam zapamiętywanie, skupienie czy uczenie się.
Nasze mózgi regulują tysiące złożonych funkcji, pracują nawet gdy śpimy. Zużywają ok. 20% energii dostarczanej organizmowi. Dlatego tak ważne jest zapewnienie im potrzebnych składników odżywczych. Niektóre produkty dają więcej korzyści od innych i szczególnie dobrze wpływają na nasz mózg. Co więc powinniśmy jeść, by poprawić pracę naszego mózgu i polepszyć pamięć? Poniżej 10 produktów, które szczególnie nam w tym pomogą.

Borówka:

Chroni mózg przed uszkodzeniem oksydacyjnym i stresem, które prowadzą do przedwczesnego starzenia się i choroby Alzheimera. Spowalnia proces starzenia się mózgu i sprawia, że możemy długo cieszyć się doskonałą pamięcią. Poprawia umiejętność uczenia się i zdolności motoryczne.

Zielona herbata:

Ułatwia koncentrację, poprawia pamięć, rozjaśnia umysł. Zmniejsza stres i może spowolnić proces starzenia. Poprawia także sprawność poznawczą.

Gorzka czekolada:

Ma w sobie antyoksydanty, które chronią nas przed starzeniem. Hamuje rozwój demencji i zmniejsza ryzyko choroby Alzheimera. Czekolada jest bogata we flawonoidy czyli związki flawonowe, które zwiększają przepływ krwi w mózgu i tym samym hamują utratę pamięci. Wpływa korzystnie na zdolność uczenia się, pamięć i koncentrację. Szybko poprawia nastrój i pomaga zwalczyć stres.

Jabłka:

Zawarte w jabłku flawonole mogą poprawiać funkcje poznawcze (pamięć, szybkość przetwarzania informacji, ogólną zdolność myślenia). Sok jabłkowy wspomaga produkcję neuroprzekaźnika - acetylocholiny – co prowadzi do usprawnienia działania pamięci. W przyszłości ta właściwość jabłek może być wykorzystywana w leczeniu choroby Alzheimera.

Awokado:

Awokado jest źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, omega-3 i omega-6. Znajduje się w nim lecytyna, która jest składnikiem poszerzającym komórki w mózgu i prowadzącym do odpowiedniego ukrwienia rejonów mózgu odpowiedzialnych za pamięć. Awokado pomaga również w koncentracji, opóźnia proces starzenia i zapobiega rozwojowi chorobie Alzheimera. Zawiera witaminy: A, B1, B2, PP, C, K, H oraz wapń, potas.

Brokuły:

Są źródłem witaminy K, która poprawia funkcje poznawcze i umysłowe. Są bogate w wapń, witaminę C, witaminy z grupy B, beta-karoten, żelazo i błonnik. Te składniki chronią przed wolnymi rodnikami, zachowują prawidłowy przepływ krwi i usuwają metale ciężkie, które mogą powodować uszkodzenie mózgu.

Orzechy włoskie:

Są dobrym źródłem roślinnych tłuszczów omega-3, omega-6, naturalnych fitosteroli i przeciwutleniaczy. Zawierają witaminę B6 i E, która zapobiega demencji, chroni mózg przed wolnymi rodnikami i zwiększa siłę mózgu. Wzmacniają, stymulują mózg do pracy, poprawiają koncentrację.


Szpinak: 

Szpinak może zapobiec lub opóźnić demencję. Składniki pokarmowe w szpinaku zapobiegają uszkodzeniu DNA, wzrostowi komórek nowotworowych i wzrostowi guza, a także spowalniają  skutki starzenia się mózgu. Szpinak jest również dobrym źródłem kwasu foliowego i witaminy E. Opóźnia on procesy utraty pamięci, czyli przeciwdziała postępowi choroby Alzheimera.

Rozmaryn:

Zapach rozmarynu może zwiększyć wydajność mózgu i poprawić procesy poznawcze. Wspomaga proces zapamiętywania i koncentrację. Rozmaryn działa pobudzająco na umysł, gdyż zwiększa przepływ krwi do tkanki mózgowej, polepsza samopoczucie i działa jako przeciwutleniacz. Zapobiega rozkładowi acetylocholiny, neuroprzekaźnika w systemie nerwowym,  który jest odpowiedzialny za utrzymanie właściwej pamięci, funkcji poznawczych, skupienia i uwagi.

Pełne ziarna zbóż:

Pełne ziarna zbóż są bogate w węglowodany złożone, błonnik i niektóre kwasy tłuszczowe omega 3, które chronią serce i mózg przed szkodliwymi skokami cukru, cholesterolu i skrzepami krwi. Są źródłem mikroelementów takich jak sód, potas, wapń, fosfor, magnez, cynk czy miedź. Ziarna zawierają również witaminy z grupy E i B, które mają wpływ na przepływ krwi do mózgu. Zawierają duże ilości folianów, które są niezbędne do budowy czerwonych krwinek. Dzięki prawidłowej ich ilości nasz mózg jest dobrze dotleniony.  


Zawierają wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, są bogate w błonnik , witaminy z grupy B, magnez, przeciwutleniacze (witaminę E), co korzystnie wpływa na zdrowie. - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/orzechy-wloskie-wlasciwosci-zdrowotne/#sthash.LOXv3TtM.dpuf
 
Pomaga w myśleniu. Zawiera wiele związków pobudzających mózg do pracy, np. pirazynę. Dlatego kilka kostek gorzkiej czekolady może rozjaśnić nam umysł, poprawić koncentrację, pamięć, czas reakcji i ułatwić rozwiązywanie problemów.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Gorzka-czekolada-ma-najwiecej-wartosci-odzywczych_34856.html
Pomaga w myśleniu. Zawiera wiele związków pobudzających mózg do pracy, np. pirazynę. Dlatego kilka kostek gorzkiej czekolady może rozjaśnić nam umysł, poprawić koncentrację, pamięć, czas reakcji i ułatwić rozwiązywanie problemów.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Gorzka-czekolada-ma-najwiecej-wartosci-odzywczych_34856.html
Pomaga w myśleniu. Zawiera wiele związków pobudzających mózg do pracy, np. pirazynę. Dlatego kilka kostek gorzkiej czekolady może rozjaśnić nam umysł, poprawić koncentrację, pamięć, czas reakcji i ułatwić rozwiązywanie problemów.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Gorzka-czekolada-ma-najwiecej-wartosci-odzywczych_34856.html
Pomaga w myśleniu. Zawiera wiele związków pobudzających mózg do pracy, np. pirazynę. Dlatego kilka kostek gorzkiej czekolady może rozjaśnić nam umysł, poprawić koncentrację, pamięć, czas reakcji i ułatwić rozwiązywanie problemów.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Gorzka-czekolada-ma-najwiecej-wartosci-odzywczych_34856.html
Pomaga w myśleniu. Zawiera wiele związków pobudzających mózg do pracy, np. pirazynę. Dlatego kilka kostek gorzkiej czekolady może rozjaśnić nam umysł, poprawić koncentrację, pamięć, czas reakcji i ułatwić rozwiązywanie problemów.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Gorzka-czekolada-ma-najwiecej-wartosci-odzywczych_34856.html
Pomaga w myśleniu. Zawiera wiele związków pobudzających mózg do pracy, np. pirazynę. Dlatego kilka kostek gorzkiej czekolady może rozjaśnić nam umysł, poprawić koncentrację, pamięć, czas reakcji i ułatwić rozwiązywanie problemów.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Gorzka-czekolada-ma-najwiecej-wartosci-odzywczych_34856.htm

2 komentarze:

  1. Miałem bardzo wielkie problemy z pamięcią i koncetracją, często bardzo się stresowałem tą sytuacją aż do zcasu gdy moja znajoma poleciała mi momentum i problem znikł żyje mi się lepiej . zakupić można tutaj http://momentum.bebjo.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Żeń- szeń świetnie wspomaga pracę mózgu, dodatkowo dodaje sił witalnych i zwiększa odporność na stress. Od jakiegoś czasu stosuję Gold żeń– szeń complex i wszystko wróciło do normy. Jeszcze niedawno nie miałam siły na nic, nie mogłam się skoncentrować na pracy, a teraz mam mnóstwo energii i siły przez cały dzień.

    OdpowiedzUsuń

 
Porcja przepisów i inspiracji. Przepisy wegetariańskie i wegańskie.

Translate