7 maja 2014

Pieczone kotleciki z fasoli czerwonej - wegańskie.


W zasadzie każde kotleciki można upiec zamiast smażyć na patelni. Będą dzięki temu zdrowsze i lżejsze. Polecam więc taki sposób przyrządzania. Lubię czerwoną fasolę, a kotleciki z niej wychodzą naprawdę przepyszne. Warto też je jeść z uwagi na wartości odżywcze fasoli.

 Wartości odżywcze fasoli:
- jest doskonałym źródłem białka roślinnego
- zawiera witaminy z grupy B
jest bogata w potas, wapń i fosfor
- zawiera cynk, żelazo, kwas foliowy, a także dużo błonnika
- pozwala obniżyć poziom złego cholesterolu
- obniża ryzyko wystąpienia problemów z sercem

Składniki:
  • puszka czerwonej fasoli
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • posiekana natka pietruszki
  • 1 łyżka mąki - opcjonalnie
  • ok. 3 łyżki bułki tartej
  • sól, pieprz, papryka
Przygotowanie:
  1. Odcedzoną fasolę wrzucić do miski. Zmiksować blenderem na gładką masę.
  2. Drobno posiekaną cebulę i czosnek zeszklić lekko na patelni.
  3. Do fasoli dodać cebulę z czosnkiem, natkę pietruszki, łyżkę mąki, przyprawy i tyle bułki tartej, by uzyskać odpowiednią konsystencję do uformowania kotlecików.
  4. Wszystko wymieszać łyżką. Uformować kotleciki. Obtoczyć je w bułce tartej lub w nasionach sezamu.
  5. Piekarnik rozgrzać do ok. 180ºC. Kotleciki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez ok. 30-40 minut, aż się zarumienią. W połowie czasu odwrócić kotleciki na drugą stronę. 
  6. Kotleciki mogą wydać się wam za suche, ponieważ nie dodajemy tutaj żadnego tłuszczu. Dlatego najlepiej podawać je z jakimś sosem np. czosnkowym, wtedy suchość znika.:)
Smacznego! :)


2 komentarze:

  1. ciekawy pomysł na kotleciki - zapisuję i bardzo chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie zrobię! :) Zastanawiam się czy obtaczać je w bułce - można to ominąć? :)

    OdpowiedzUsuń

 
Porcja przepisów i inspiracji. Przepisy wegetariańskie i wegańskie.

Translate