21 grudnia 2014

Płatki owsiane z miksem owoców i otrębami - wegańskie.


Ach te śniadania.... Niby najważniejszy posiłek w ciągu dnia, niby powinniśmy zawsze je jeść. Nigdy w pośpiechu tylko na spokojnie. W końcu ma nam dostarczyć energii na cały dzień. A kto dzisiaj ma rano czas, by usiąść i w spokoju zjeść śniadanie? A to dzieci do przedszkola wyszykować, a to do pracy przed korkami zdążyć, a to coś tam.... Rzadko już się zdarza, że śniadanie, to czas, który spędzamy z naszymi bliskimi lub relaksujemy się czytając ulubioną gazetę. A przecież dobre śniadanie to dobry początek dnia!! Nie zapominajmy o tym. Uwielbiam rano zjeść pyszne śniadanie. Chociaż zawsze najlepiej smakuje w doborowym towarzystwie ;) A już podane do łóżka...mmm... Aż się rozmarzyłam :)


Dzisiejsza propozycja jest prosta i szybka, idealna, gdy zdarzy nam się zaspać. Zawsze możemy zabrać je ze sobą do pracy. Takie śniadanie na dzień dobry!! Płatki owsiane z miksem owoców i otrębami to rozwiązanie idealne. Po takie śniadanie warto wstawać wcześnie rano.

Właściwości płatków owsianych:

- dostarczają naszemu organizmowi wartościowego białka
- zawierają dużo błonnika
- obniżają poziom złego cholesterolu
dostarczają porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy
- dzięki zawartości witaminy B1 przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu
- źródło żelaza, magnezu
- oczyszczają organizm z toksyn
- wyrównują poziom glukozy we krwi
- dobre źródło węglowodanów, dlatego są polecane dla sportowców


Składniki:
  • płatki owsiane
  • banan
  • jabłko lub gruszka
  • kiwi
  • garść suszonej żurawiny
  • kilka suszonych śliwek
  • otręby granulowane smakowe, ja użyłam tych o smaku truskawkowym
  • szczypta cynamonu
  • śmietanka sojowa, jogurt sojowy lub syrop z agawy - opcjonalnie
Przygotowanie:
  1. Płatki owsiane zalać wrzącą wodą i zostawić na ok. 1-2 minuty, by trochę zmiękły. Ja daję pół lub niecałą szklankę płatków. W zależności jak bardzo jestem głodna. Później odcedzić przez sitko z nadmiaru wody. Ja tak je przygotowuję, ponieważ nie lubię rozmiękłych płatków, tylko lekko twardawe. Płatki można oczywiście zalać odrobiną wrzątku i poczekać, aż wchłoną całą wodę, bez odcedzania. Jak również zamiast wody użyć mleka roślinnego. Kto co lubi :)
  2. Owoce obrać i pokroić na kawałki.
  3. Umieścić składniki warstwowo w miseczce lub w słoiczku, jeśli robimy śniadanie na wynos. Nie zapomnijmy dodać otrębów granulowanych.
  4. Wierzch można posypać cynamonem i opcjonalnie polać jogurtem sojowym lub w wersji na słodko syropem z agawy.
Smacznego!! :) 

2 komentarze:

 
Porcja przepisów i inspiracji. Przepisy wegetariańskie i wegańskie.

Translate